Digitalisering, hybride werken, remote werken. Leap is klaar voor de toekomst.
‘Ik ben altijd ambitieus geweest. Helaas kon ik bij mijn vorige werkgever niet doorgroeien. Per toeval kwam ik in contact met Leap en ik was meteen onder de indruk van hun ambitieuze plannen. Ik kreeg de kans om het team in Delft te managen. Iets waar ik nog geen ervaring mee had, maar ik besloot de sprong in het diepe te wagen. En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. We hebben een enthousiast team opgebouwd dat van aanpakken weet. Het team vervult een actieve rol in veel innovatieve projecten. Sterker nog, we zijn hard op weg om dé spil in het technische ecosysteem van Zuid-Holland te worden.’
Diepgaande klantgesprekken
‘In 2016 zijn we begonnen met het digitaliseren van de subsidieaanvragen en in 2020 hebben we al onze interne processen gedigitaliseerd. Een goede ontwikkeling, want hierdoor kunnen we onze klanten nóg beter en sneller bedienen. In onze portal kunnen klanten hun administratie doorvoeren en wij geven daar vrijwel direct feedback op. De administratie wordt voor klanten op deze manier tot een minimum beperkt. Bovendien hebben we dit jaar een database aangemaakt met alle subsidieregelingen. Hiermee zijn we in staat om op basis van een klantprofiel een match te maken. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, kunnen wij door digitale ontwikkelingen diepgaandere gesprekken voeren. Aan de hand van data kunnen wij veel belangrijke informatie voor onze klanten achterhalen, om zo te praten over de slagingskansen en vervolgens de opbrengst te maximaliseren.’
Door onze digitale ontwikkelingen voeren we diepgaandere gesprekken.
Leercurve van medewerkers
‘Als ik aan onze toekomst denk, dan denk ik dat we met de digitalisering van interne processen de leercurve van ons personeel kunnen versnellen. We vragen veel van onze medewerkers. Ze moeten niet alleen op de hoogte zijn van technologische ontwikkelingen, ze hebben ook de juiste gespreksvaardigheden nodig. We zitten vaak met managers en ontwikkelaars van toonaangevende bedrijven om de tafel. Dat vraagt om adviesvaardigheden en overtuigingskracht. In de praktijk gaat het om een steile leercurve van 3 tot 5 jaar. Met behulp van bepaalde data kunnen we dat wellicht terugbrengen naar 2 tot 4 jaar. Maar wat er ook in de toekomst gebeurt, ik ben ontzettend trots op het team. We werken samen hard, maar zorgen ook voor de nodige ontspanning door leuke dingen te doen. Hoe ik persoonlijk ontspan? Sport is mijn grootste hobby. Ik doe mee aan triatlons en sta regelmatig met mijn schaatsen op het ijs. Heerlijk, die competitie en vrijheid.’