Wij willen het eerste epd op mars krijgen!
Een echte visionair. Zo zou je massimo rizzo, oprichter van het rotterdamse timeff, het beste kunnen omschrijven. Het softwarebedrijf ontwikkelt oplossingen voor zorgklinieken, op basis van data en kunstmatige intelligentie. Met zijn innovatieve en experimentele blik is massimo de ideale klant voor leap. Het volgende experiment? Communiceren met data uit de ruimte. Een gesprek met de oprichter en zijn rechterhand arie van baarle.
Kunnen jullie omschrijven wat Timeff doet?
Massimo: ‘Timeff heeft het elektronisch patiëntendossier Emma ontwikkeld. Hiermee bieden we data aan op de juiste plaats en het juiste moment. We maken gebruik van algoritmes en kunstmatige intelligentie om primaire en secundaire processen in zorgklinieken te versnellen. Dit doen we zodat de arts of specialist alle aandacht heeft voor de patiënt.’ Arie: ‘Emma is een Healthcare Operating System waarop je een volledige zelfstandige kliniek kunt draaien. Hiermee onderscheiden we ons van een groot deel van de markt.’
Welke uitdagingen kennen jullie?
Massimo: ‘De grootste uitdaging is de wet- en regelgeving in de zorg. Die zorgt ervoor dat processen lang duren. Bovendien speelt geld een grote rol. In de zorg is er eigenlijk nooit geld.’ Arie: ‘Met onze producten richten wij ons daarom voornamelijk op de visionaire voorhoede. Ambitieuze klinieken die enthousiast zijn en willen innoveren.’
Hoe helpt Leap hierbij?
‘Leap is vooral een klankbord voor ons. Ik vertel over onze plannen en aan de hand daarvan kijkt Leap welke subsidies mogelijk zijn. En als ze onze plannen niks vinden, zeggen ze dat ook gewoon. Het leuke is dat ze precies begrijpen wat ik bedoel. Ik praat snel en veel en zet het liefst zo min mogelijk op papier. Leap weet mijn technische ideeën perfect om te zetten in een goed onderbouwde subsidieaanvraag.’
Waar zijn jullie nu mee bezig?
Arie: ‘Timeff bestaat uit 3 afdelingen: Emma het product, de afdeling Timeff, waar we onze producten optimaliseren en Timeff Labs. Dit laatste is de afdeling waar experimenten plaatsvinden.’ Massimo: ‘Met Timeff Labs willen we het eerste EPD op Mars krijgen. Dit kan natuurlijk niet meteen, dus sturen we eerst een satelliet de ruimte in om te leren communiceren met data uit de ruimte. We meten de zonnekracht en de verworven data zenden we real time naar bijvoorbeeld oogpatiënten of patiënten met huidproblemen, zodat zij zich kunnen aanpassen aan de lokale omstandigheden.’
Klinkt revolutionair. Welke meerwaarde heeft Leap hierbij?
Massimo: ‘We doen een aantal eigenwijze dingen. We innoveren met de gedachte dat dingen kunnen mislukken. Daar wilde ik me eerst niet voor hoeven te verantwoorden, dus ik wilde niet leunen op subsidies. Dankzij Leap kunnen we experimenteren. Simon, onze contactpersoon, is de jongere Massimo. Hij begrijpt ons gedachtegoed, is enthousiast en denkt in mogelijkheden. Dat doet wat met ons bedrijf.’
Timeff is een bedrijf waar we trots op zijn. Het softwarebedrijf van Massimo is een toekomstgericht bedrijf met mooie ideeën. Regelmatig komen we samen om die ideeën te bespreken. We ondersteunen voornamelijk bij subsidieaanvragen voor technische innovatie. Volgend jaar wordt hun satelliet gelanceerd. Het is ontzettend gaaf dat we hier met de subsidieaanvragen voor de software en de haalbaarheidsstudies aan hebben bijgedragen.’
Simon Zomerdijk – Manager Business & IT